ایزو ۲۲۰۰۰ – استاندارد ایزو سیستم مدیریت ایمنی موادغذایی

مزایا گواهینامه ایزو ۲۲۰۰۰

گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی غذا از دید برخی مدیران ارشد به عنوان فعالیتی غیر ضروری و بوروکراتیک است. به همین علت مدیران باید مزایای یکسیستم مدیریت ایمنی غذا موثر را بشناسند:

  یک سیستم مدیریت ایمنی غذا که با قواعد استاندارد HACCP ساختاربندی شده بر ایمنی غذا تمرکز روشنی خواهد داشت که برای هر تجارت غذایی الزامی است.

  یک سیستم مدیریت ایمنی غذا که بر اساس استاندارد HACCP بطور موثر پیاده سازی و اجرا شده اطمینان مشتری را نسبت به ایمنی غذا افزایش می دهد

  یک سیستم مدیریت ایمنی غذا که براساس استاندارد HACCP اجرا شده دارای رویکردی پیشگیرانه است جهت کاهش و ایجاد تعهد است.

  یک سیستم مدیریت ایمنی غذای موثر تعهد مدیریت نسبت به تامین محصولات ایمن را نمایش می دهد.

   مدارک ثبت شده ایزو 22000 گواهی است بر تلاش های انجام شده

 ایزو 22000 براساس استاندارد HACCP می توانند با دیگر سیستم های مدیریت مثل  ایزو 9001 ترکیب شوند. این ترکیب یک سیستم براساس ایمنی غذا فراهم می کند که کیفیت را هم مد نظر دارد.

  کسب گواهی استاندارد بین المللی ایزو 22000 پیغام صریحی است به تمام شرکای علاقه مند که سازمان درباره ایمنی غذا جدی است.

برای اطمینان از اینکه یک سیستم مدیریت ایمنی غذا بطور موثری پیاده سازی شده مدیریت داخل سازمان باید متوجه موارد زیر باشد:

 مزایای سیستم مدیریت ایمنی غذا

 چگونه فقدان سیستم مدیریت ایمنی غذای موثر باعث بیماری غذایی می شود

  یک سیستم مدیریت ایمنی غذا بر اساس استاندارد HACCP در حقیقت یک سیستم مینیمال (مختصر) است که حداکثر کنترل را در بر دارد.

  یک سیستم مدیریت ایمنی غذا بر اساس استاندراد HACCP تجارت ها را قادر می سازد با  کنترل نقاط بحرانی ها با یک شیوه ی منطقی استفاده از منابع را بهبود ببخشند

سیستم مدیریت ایمنی غذا ایزو 22000 IFSQN طراحی شده تا به مشکلات بوجود آمده در زمان پیاده سازی یک سیستم موثر غلبه کند، مشکلاتی شامل:

 فقدان برنامه های پیش نیاز

 سیستم های بیش از حد پیچیده و غیر قابل مدیریت با نقاط کنترل بحرانی فراوان (CCP ها )، که بصورت بخشی درنتیجه سوتفاهم درباره نقش برنامه های بهداشتی پیش نیاز (PRP ها) و ناتوانی در هدایت نامناسب تحلیل هشدار به وجود می آیند

  نظارت و اعمال اصلاحی بی اثر به دلیل آموزش و راهکارهای رسیدگی ضعیف.

  مستندسازی بیش ازحد و عدم تمرکز به علت پیچیدگی بیش از حد سیستم ها.

  تاییدیه و اعتبار ضعیف به سبب فقدان تخصص.

  پیچیدگی بیش از حد در پیاده سازی استاندارد HACCP.

زمانیکه یک تجارت درک خوبی از قواعد ایمنی غذا دارد و برای اجرای آن تعهد و منابع لازم را دارد، یک سیستم مدیریت ایمنی غذا مزایای مورد انتظار را ارائه خواهد داد. سازمان های متوسط و کوچک نسبت به سازمان های بزرگ منابع کمتری در اختیار دارند، و به همین جهت پیاده سازی یک سیستم موثر برای آنها دشوار است.

سیستم مدیریت ایمنی غذا ایزو 22000 IFSQN برای کمک به سازمان ها در پیاده سازی یک سیستم موثر و پیشروی به سمت کسب گواهینامه طراحی شده است. این ایزو به سازمان ها در توسعه سیستم هایشان و آمادگی برای دریافت گواهینامه برتری می دهد:

این سیستم شامل برنامه های پیش نیازی است که یک سازمان را قادر می سازد راهکارهای اساسی ایمنی غذا را که مطابق استانداردهای بین المللی ایزو 22000 هستند اجرا کنند. همچنین برای مدیریت و پیاده سازی یک سیستم HACCP و تعیین نقاط کنترلی حساس (CCP ها) راهنمایی فراهم می کند. این پروسه از طریق راهنما های پیاده سازی و چک لیست ها روند پیاده سازی را به کلی ساده می کنند.

 اخذ ایزو 22000:2018 ISO باعث می شود که تمامی روشهای مدیریتی حفظ ایمنی مواد غذایی را بیاموزید و حتی بدانید که چطور می توان در فرایند های چرخه های غذایی اعتماد مشتری را به خود جلب کرد و باعث بوجود آمدن نوعی اعتماد و اعتبار در بازار مشتریان شد.مدیریت ایمنی مواد غذایی در دنیای امروزه اهمیت فراوانی دارد زیرا با مصرف گرایی بیش از حد مردم جامعه باید بتوان به آنها این اعتماد را داد که مواد غذایی از سلامت کامل برخوردارند

توف نورد ، استاندارد ایران ، ایزوسیستم ، ایزو بهسان ، بهسان ویژن ، qal ایزو،

مشاوره رایگان

صدور گواهینامه ایزو، اخذ ایزو، مستندات ایزو

همین حالا با ما در ارتباط باشید

برچسب ها

مشاوره تخصصی و صدور گواهینامه ایزو

دفتر مرکزی: ۷۵۴۷ ۲۸۴۲ ۰۲۱

خارج از وقت اداری: ۴۰۰۰ ۶۶۹ ۰۹۳۵